Vlastníma rukama

Co je lepší boty nebo bandáže pro koně?

“Vlčí nohy ho živí.” Toto slovní spojení zná každý už od dětství a nevyvolává otázky ani pochybnosti. Ale zajímalo by mě, proč něco podobného neříkají o koni?! Co když ne nohy živí sportovního koně?! Ať už jde o dostihy nebo dostihy, parkurové skákání nebo drezuru – všude je hlavní zátěž na nohou koně. A jakákoli drobná oděrka nebo jen malá modřina může vést k nemoci, kvůli které kůň zmešká důležitý start. Proto musí být nohy koně chráněny obzvláště pečlivě.

Dnes si povíme o různých bezpečnostních botách, bandážích a prošívaných vycpávkách, a to nejen o těch, které se nosí na soutěže, ale i o těch stánkových.

Nějaké boty.

Dvě dívky přijdou do obchodu a říkají:

– Který? – oni se ptají.

– Jakékoliv! – následuje odpověď.

To není vtip. Toto je naprosto skutečný rozhovor v obchodě, který prodává jezdecké vybavení.

Kozačky je třeba vybírat u odborníka a v žádném případě si nekupujte kozačky „jen tak ledajaké“. Jedná se o součást vybavení, která může způsobit více škody než užitku, pokud není zvolena správně nebo ji kůň vůbec nevyžaduje.

Boty se nenosí pro krásu. Jejich účelem je chránit nohy koně před nárazy a podporovat šlachy (jako náramky na pažích vzpěračů). Obvazy jsou jiná věc. Obvazování nohou za cenu je v zásadě oprávněné, ale pokud má kůň silné nohy, je lepší pracovat bez obvazů. Koneckonců, jsou potřeba k podpoře šlach, a když to kůň nepotřebuje, tak proč je nosit? Neustálá práce v obvazech se stává návykovou a pokud budete pokračovat v práci bez obvazů, může se objevit „efekt slabosti šlach“.

Boty by měly být vybírány pouze pro jejich zamýšlený účel, to znamená pro tu část nohy, kterou kůň kope. Čím méně kůň nosí, tím je to pro něj jednodušší. Musíte věnovat pozornost hustotě „silové části“, místu, kam rána dopadá. Pokud kůň silně nenarazí, pak si můžete koupit gumové, lehké plastové nebo tenké kožené boty. Pokud jsou nárazy silné, měli byste si vybrat boty vyrobené ze silné kůže nebo hustého plastu.

Zjistíme to.

Klusací koně mají nejvíce typů bezpečnostních bot, ale pozadu nezůstávají ani jezdečtí koně. Je to prostě úžasné, když si představíte, kolik věcí můžete dát na nohy koně! Pro začátek by bylo hezké porozumět odrůdám, abyste měli představu o tom, co je kde umístěno a před jakými vlivy chrání.

Podložky pod myš, kolena a paty se používají pouze při práci s klusáky. Namyshniki chrání loketní kloub „strmých“ koní – ty jsou běžnější u oryolských koní. Kolenní ortéza kryje zápěstí zevnitř. Čím silnější je označení koně, tím silněji kope předníma nohama. Boty (holínky „vpředu“) chrání vnitřní část záprstí před poškozením, zachycují záprstní kloub nebo záprstí a nadprstí na bocích a vzadu. Pouzdra (zvonky) – chrání temeno a paty předních nohou před pořezáním a otlaky při rychlém běhu nebo skákání. Jezdci jim říkají hlavně pouzdra a sportovci, kteří vystupují na jezdeckých koních, se nazývají zvony. Pouzdra jsou vyrobena z gumy (pevné nebo odnímatelné pomocí suchého zipu) a kůže. Kožená pouzdra se na jezdeckých koních nenosí, používají se především při zimních klusáckých zkouškách, kdy koně běhají po ledu. Pouzdra pro „nastavení pohybu“ se nejčastěji používají v drezuře. V tomto případě jsou k nim přišroubovány závaží. Patky pokrývají celé kopyto, stejně jako samotný spodek hřbetu kopyta s přídavnou částí, to znamená, že chrání patu kopyta.

Boty na záda mají různé tvary: malé, střední, velké a s květinou. Malé holínky chrání pouze fetlockový kloub. Střední boty také zakrývají metatarsus, velké jsou mírně vyšší a mírně zakrývají hlezenní kloub a „květinové“ boty zcela zakrývají hlezenní kloub. Velké kozačky a kozačky s kytkou se používají pouze pro klusáky. Průzory (skelpers) chrání puto a corolla z boku a jsou převážně pryžové a kožené, méně často plastové.

Navíc existuje mnohem více designů kozaček. Dělí se na boty pro jezdecké koně a boty pro klusáky. „Poklusové“ boty pro zadní nohy mohou mít dole tzv. „svah“ zakrývající puto, ve tvaru okvětního lístku nebo „na pantech“ (pro koně, kteří tlučou pod „svahem“). Koně jezdeckých plemen mají obvykle mnohem delší zápěstí než klusáci a jsou méně nakloněni, takže si kupují boty na zadní nohy bez „sklonu“.

V poslední době není zvykem odšroubovávat hroty, když kůň stojí v stání, i když se může zranit. Abyste tomu zabránili, použijte boty „z rýče“ – „koule“ a „postroje“. „Hroty“ se používají u koní s oslabeným nervovým systémem, kteří si koušou nohy, nebo pokud má kůň ve zvyku strhávat z nohou obvaz s lékem. „Hroty“ jsou ve skutečnosti kožené držáky obvazů poseté hřebíky.

Ortopedická bota. Ve skutečnosti vypadá jako bota s podrážkou, která zcela zakrývá kopyto. Nosí se při ošetření těch míst, která nelze obvázat a na která kůň šlape. Bota zakrývá obvaz obsahující lék a kůň se může volně pohybovat po stáji. Plastové nebo gumové boty umožňují provádět terapeutické koupele na kopyta.

Kloubní vycpávky se nosí na hlezenním nebo karpálním kloubu. Během léčby drží obvaz s lékem na místě. Dodávají se v látce, plastu a gumě. Volba se provádí v závislosti na léku (tekutý, suchý, vyžadující udržování teploty atd.).

Transportní boty chrání nohy koně při přepravě a hlavně při nakládání a vykládání. Tyto boty jsou k dispozici v látce, kůži a plsti, s měkkou, objemnou podšívkou. Transportní boty jsou krátké, zakrývající pouze metakarpus nebo metatars, a dlouhé, které zakrývají část kopyta a 3/4 nohy. Transportní boty vyrobené z nepromokavé, prošívané husté tkaniny se v posledních letech staly nejběžnějšími. Takové boty by při přepravě koně neměly klouzat, takže při jejich výběru je třeba věnovat zvláštní pozornost zapínání a kvalitě materiálu, ze kterého jsou vyrobeny.

Když to nezavážeš, nepůjdeš

Kozačky s koženou nebo gumovou podšívkou uvnitř se dají nosit bez prošívaných vycpávek a dokonce i bez bandáží, ale pod boty bez vnitřní podšívky si nohy rozhodně musíte obvázat (nebo ještě lépe dát vycpávky). Ale při obouvání i velmi dobrých měkkých bot bez bandáží je třeba vzít v úvahu podklad, na kterém kůň pracuje. Malé kamínky a písek vnikající mezi vaši nohu a botu mohou způsobit oděrky. Před tím obvaz chrání.

Bandáže se dělí na obvazy stánkové, pracovní a cenové (startovní). Existuje bavlna, směs vlny s bavlnou, guma a guma. Nyní se téměř všechny obvazy vyrábějí se suchým zipem. Je to s nimi rychlejší a jednodušší, nemusíte nikam strkat „ocasy“ lan, ale stojí za zmínku, že obvazy s provazy drží bezpečněji.

Při obvazování ve stánku byste měli používat pouze bavlněné nebo polovlněné a bavlněné obvazy. Gumové obvazy se častěji nosí při běžné práci. Musí být používány k obvazování koně velmi opatrně, protože při amatérském přístupu je vysoká pravděpodobnost vytažení nohy koně. A na soutěže je nejlepší nosit elastické obvazy.

Trvanlivost obvazů závisí na tom, jak správně jsou po vyprání vysušeny. Ideální možností sušení není zavěsit obvazy, ale položit je a natáhnout je ne na délku, ale na šířku. Po navinutí obvazu by se měl také široce vytáhnout.

Nejlepší elastické obvazy jsou italské, ale jsou také nejdražší. Blízko jim jsou Němci, pak Finové. Při nákupu nelze rozeznat kvalitní obvaz od nekvalitního.

Naše stánkové obvazy se nejčastěji vyskytují v angličtině a dodávají se v tří- a čtyřmetrových délkách. Na kvalitě takových obvazů v zásadě nezáleží, zvláště pokud se o ně od samého začátku řádně staráte.

Vycpané bundy se nosí pod obvazy pro ošetření koní, při použití tvrdých bot nebo pod slabé boty pro zmírnění úderu. Prošívané podložky mohou být gázové s bavlněným polštářkem (pro ošetření), látkové nebo prošívané, vycpávky z polyesteru nebo pěnové pryže (pro práci). Existují i ​​prošívané bundy z umělých materiálů, ale ty jsou dovážené a drahé a skoro nikdo je nepoužívá.

Co si vybrat?

Nejdražší a samozřejmě dobré boty (kožené s gumovou podšívkou) jsou francouzské. Na druhém místě jsou italské. Mají pohodlný tvar a vydrží dlouho bez opravy. Je velmi obtížné odlišit finské boty podle vzhledu od italských. Postavte je vedle sebe – prostě dvojčata! Mají naprosto stejný tvar a design, ale finské boty se mnohem rychleji rozpadají a vyžadují pečlivější péči. Jsou také dobré a pohodlné, ale nejčastěji nejsou lepené a jakmile se přetrhne nit, kozačky se rozpadnou. Jedinou výhodou finských kozaček je, že jsou levnější než italské.

Boty se “sklonem”

Dostáváme převážně plastové a gumové holínky. Mezi koženými – drahými francouzskými a velmi zřídka italskými a německými. Neexistují prakticky žádné špatné importované boty.

Při výběru dovážených bot je třeba věnovat pozornost velikosti. Tuzemské kozačky mají pouze jednu velikost – střední, zatímco ty z dovozu mají minimálně tři. Není důležité, zda mají boty přezky nebo suchý zip. Přezky na botách vydrží déle, ale suchý zip se snáze mění.

Na italských botách byste se měli důkladně podívat na základnu, ke které je přilepena gumová podšívka. Pokud je tato základna kůže a kůže je velmi tvrdá, bude odírat nohu (nejčastěji k tomu dochází u chráničů kolen).

Nyní se začaly objevovat nejrůznější plastové bezpečnostní boty od údajně známých firem, pocházející z Polska nebo jiných bývalých socialistických zemí a existují i ​​padělky. Nejčastěji jsou těžké, silová (vydlabaná) část měkká a volná a gumová podšívka tlustá. Padělat kožené boty z dovozu je velmi obtížné, a proto zatím žádné falešné kožené nemáme.

Plastové holínky na rozdíl od gumových vyžadují údržbu. U pryžových je vše jednoduché – otřete je a vložte na místo, ale plastové je třeba vysušit: pokud jsou neustále vlhké, mezi plastovou základnou a pryžovou podšívkou se vytvoří kondenzace. Proto by takové boty měly být uchovávány v teplém (ale ne horkém) větraném prostoru.

Nejlevnější jsou naše domácí kožené holínky. Vyžadují běžnou péči o pleť. Z hlediska funkčních kvalit jsou na tom téměř stejně dobře jako dovážené, samozřejmě pokud jsou kvalitně a správně vyrobeny. Jejich nejčastější nevýhodou je špatné provedení nebo neforemný tvar. A co se životnosti týče, s těmi francouzskými se dají srovnávat jen tehdy, pokud je o ně náležitě pečováno. Oprava domácích bot je nejlevnější. Můžete je vytvarovat, to znamená uvést vydlabanou část do normálního tvaru, přímo ve stáji kladivem, na železném hrnku. Hlavní věcí je nikdy nezapomenout, že kožené boty by se neměly uchovávat v blízkosti baterií.

Při výběru domácích bot byste měli věnovat pozornost materiálu, ze kterého je vyrobena hlavní část. Dělená kůže na botách je normální, hlavní věc je, že by neměla být tenká. Na domácích holínkách není štípenka ničím impregnována a není napnutá, takže ji lze snadno rozeznat od dobré kůže. Pod takové boty musíte nosit obvazy, nebo ještě lépe vycpané bundy. Jinak se odřeninám nelze vyhnout.

Kůže na botách by měla být dobře vydlabaná. Pokud je kůže vydlabané části tenká, pak musí být v tomto místě přítomna šipka, aby se zachoval tvar. Pokud je kůže silná, pak není nutné zastrčení. Měli byste také věnovat pozornost kvalitě gumičky (pokud existuje), která drží přezku.

Kontrola v praxi

Pokusme se nyní zjistit názor lidí, kteří pracují s koňmi a boty si nazouvají a zouvají několikrát denně. Kdo jiný než oni by měl vědět, které jsou lepší a které horší.

Toto je princip, podle kterého si ženich z jednoho z tréninkových oddělení centrálního moskevského hipodromu vybírá boty pro klusáky: „Hlavní je výrobce. Miluju italské boty. Vydrží mnohem déle a jsou šité mnohem lépe než finské a švédské. Pravé italské holínky vydrží bez problémů tři čtyři roky.

Nemám rád finské boty. Za prvé je koně velmi rychle rozbijí a za druhé se vnitřek velmi rychle roztřepe. Pro mě je hlavní, že boty nejsou na suchý zip, ale na přezky. Protože buď se suchý zip ukáže jako krátký, když boty navléknete na bandáže, nebo v blátě zmokne, zanese se pilinami a velmi rychle se opotřebuje.

Při výběru plastových bot je třeba hledět na kvalitu samotného plastu. Mělo by být dostatečně silné, ale elastické a pružné, aby se boty daly ohýbat, aniž by se zlomily. Boty by neměly být příliš ohnuté přes nohu koně a „svah“ by neměl být příliš ohnutý dovnitř, jinak by to koně odřelo. Švy v místě, kde je připevněn „svah“, musí být „zapuštěné“, protože kůň, který narazí na šev, přeřízne nit a boty rychleji selžou.

Líbí se mi gumový interiér. Snáze se myje a méně se roztírá. Pokud je uvnitř hmota, je to také dobré, ale prozatím. Při neustálém používání se špiní a zdrsňuje, špína se zasekává ve švech a je obtížné je vyčistit.

Kožené boty jsou jistě praktičtější, pokud jsou kvalitně zpracované a kůže je dobře vydlabaná. Neviděl jsem zde slušné boty, dokonce ani ty z dovozu. Říká se, že dobré kožené boty se vyrábějí pouze ve Francii, ale jsou neuvěřitelně drahé a u nás se neprodávají.“

A nyní názor člověka, který se věnuje jezdeckým koním: „V první řadě je třeba při výběru bot dávat pozor na výrobce. Líbí se mi německé boty: „Squadron“, „Kiefer“, „Pfeiff“. Ne nadarmo jsem tyto firmy pojmenoval. Jejich boty optimálně a přesně padnou na nohu. Celá Evropa skáče na botách „letky“. Jsou plastové a uvnitř podšité kožíškem. Prodává se hodně bot italské a finské výroby, ale není to firma se jménem – není tomu tak. Výroba může být v Turecku nebo na Tchaj-wanu, ale na botách lze napsat cokoliv.

Miluju plastové boty. O plast se snadněji pečuje, ale kožené boty se rychleji rozpadají a šev se začíná plazit. Mimochodem, při výběru je třeba věnovat zvláštní pozornost švu a také tomu, jak dobře je vyroben suchý zip nebo uzávěr. Je lepší, když mají boty suchý zip, protože spona je nespolehlivá. Pokud vás někde chytí, není tam žádná přezka.

Vnitřní podšívka (například kožešina, jako u „letkových“ bot) by měla přesahovat okraj a samotný okraj by měl být uzavřen, aby nikde nic nedřelo. Je vhodné, aby vnitřek (většinou měkká guma) byl ve více vrstvách, protože pokud je jednovrstvý, velmi rychle se opotřebovává. Určitě je potřeba dbát na kvalitu plastu, aby botička nepraskla hned při prvním ohnutí.

Pokud jsou boty uzavřené (například zakrývají metakarpus a kloub), měli byste se blíže podívat na to, jak hladce probíhá přechod z jednoho prvku na druhý. Nešikovně udělaný přechod může koni odřít nohu.

Volím finské obvazy. Jsou docela husté. Pokud se u německých obvazů suchý zip nikdy nedostane na správné místo, pak u finských je vše nejčastěji pozorováno.

Obecně platí, že pokud chcete svému koni koupit něco opravdu dobrého, budete muset jet do Německa a koupit si to tam, protože slušné věci nejenže nevyrábíme, ale oni nám je ani nevozí. Například boty „squadron“ v Německu a boty „squadron“ zde jsou úplně jiné věci.“

Někdo má rád suchý zip, jiný přezky. Někdo akceptuje pouze plastové holínky, jiný hledá spolehlivé a kvalitní kožené. Každý sportovec nebo jezdec, chovatel koní nebo čeledín má své zvyky a preference. Všichni se ale shodli na jednom: střelivo byste měli kupovat pouze v renomovaném obchodě a vždy s pomocí profesionála. Musíme také pamatovat na to, že životnost bezpečnostní obuvi závisí na její pravidelné preventivní kontrole, včasných opravách a správné péči o kůži, plast nebo látku. A dobré, dobře udržované vybavení je klíčem k vítězství.

Velký dík patří pracovníkům „Good Pony Club“ LLC (sedlářské dílny Ústředního zdravotního ústavu) a také čeledínovi a chovateli koní (TsMI) za pomoc při přípravě materiálu.

Své jsem obvázal napůl vlněnými, obvázal, obvázal. a pak se sundal suchý zip
A teď mám ty nejobyčejnější – elastické obvazy.
A tak si říkám – pevně se obvazuji (mám slabá kolena), takže mi stačí prošívané vložky. Co se může stát za 40 minut?
Nebo, řekněme, natáhnout a obvázat na skákání – co se může stát za 15–20 minut?

(Prosím neodpovídejte slovy: „jsi hlupák“, „neumíš to/neumíš“, „nejdřív se nauč řídit a pak. “ a podobnými informativními frázemi)

Přidat komentář

Pro přidání komentářů do této sekce je potřeba se zaregistrovat a přihlásit (do příslušného formuláře na hlavní stránce zadejte své uživatelské jméno a heslo)!

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0

chebyshev8.01
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
“ (Prosím, neodpovídejte slovy: “jsi hlupák”, “nevíš hovno/ty to neumíš”, “nejdřív se nauč řídit a pak.” a podobnými informativními frázemi) “
Jak tedy odpovědět?
Za 15-20 minut se nic nestane. Stane se to do jednoho dne, kdy si to zapomenete sundat. A takový případ se určitě stane každému.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Navarská
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Když jsem studoval na Sportovní škole sportu a mládeže, měli jsme trenéra ze školy, triatlonistu.
Opravdu nesouhlasil, když jsme se obvazovali na skoky bez vycpávek, říkal, že to není dobré pro naše nohy, je lepší je zabalit do vycpávek.
Ale jednoho dne, a to bylo se mnou, se stala hrozná věc – nejen, že jsem zapomněl odvázat, ale už to byl druhý kůň, který se dostal na koně, a když jsem ho nastartoval, ve stáji, neudělal jsem to. dokonce si všimněte těch obvazů. A obvazy byly elastické a bez vycpávek.
Je děsivé vzpomenout si, co se stalo s mýma nohama, dva měsíce jsem chodil 15 minut v kuse. Skandál byl přirozeně divoký. Je dobře, že mě vůbec nevyhodili.
Ale v zásadě si myslím, že se musíte podívat na nohy samotné šelmy, pro některé to není nic a pro jiné to může být něco.
S tím souvisí i špatná cirkulace.
Poraďte se se svým veterinářem.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Ne, jsi na mě zlý.
Já, jelikož se obvazuji (a po hodině a půl ježdění OPRAVDU CHCI sundat obvazy), jsem. Tak NIKDY. Na jeden den. Ano. v žádném případě! :šokováno:

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
(Prosím neodpovídejte slovy: „jsi hlupák“, „neumíš to/neumíš“, „nejdřív se nauč řídit a pak. “ a podobnými informativními frázemi)
———————–

Proto vidím, že nikdo neodpovídá.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Dáša Delaunayová
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
ne, všechno ti řeknu))
Samozřejmě, že sám jsem blázen a ještě jsem se nenaučil řídit. a já nic nevím
ale Bolot, možná je lepší šít na suchý zip nebo koupit nové vlněné směsi?

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Dáša. Jen se zamyslete – takhle už je neprodávají.
Sama jsem překvapená.

A obvazuji
– jen vlna, v chladném počasí
– když skáču na svobodě – elastický (protože je hlupák a dělá hlupáka) – moc rád se přibližuje k překážkám zpoza rohu domu

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Dáša Delaunayová
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Podivný. nemáš rád fleece?
Náš trenér nám skoro zakázal elasťáky, tak používám fleece – netáhne se

Náš lékař doporučuje obvazy zřídka a někteří nikdy – říká, že pokud budete šlachy vždy podpírat, nebudou trénovány – (jak jsem ji pochopil)
Existují také boty, které poskytují také malou podporu.

Vezměte prosím na vědomí, že na velkých parkurových akcích jen velmi málo lidí nosí obvazy – stále více lidí nosí boty.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Volné skákání chodím jen jednou týdně.
A když je v parku zima, není to jako zabalit se, říká se tomu zabalit se)

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kondaková Olga Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
a nohy koně se nebojí chladu, to je pro ně dokonce užitečné. Proto nerozumím významu „zabalte si nohy, když jsou vaše nohy studené“)

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Můžu to vysvětlit:
Nohy se samy nebojí, ALE pokud se otočí v teple, tak se s největší pravděpodobností nic nestane (znám to na sobě – ​​artrotické nohy je lepší naložit na teplé místo).

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Juliet
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Moc se mi líbí dvojitý fleece + elastické bandáže. Kromě zjevné výhody (obvazujete ji vlastně jako vycpanou bundu) – dobře drží, je velmi pohodlná na sněhu a rozbředlém sněhu, protože. Spodní vrstva (fleece) pod gumičkou nepromokne ani nešpiní a vrchní vrstva (elastika) se dobře pere v kempingových podmínkách.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Zhenechka
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Dokonce jsem byl zmatený.
jsou obvazy elastické na délku (co? Existují takové věci?), elastické na šířku (nejběžnější obvazy pro koně), elastické na délku i šířku (jako elastický obvaz pro lidi)?
Jaké druhy obvazů nazýváte „elastické obvazy“?

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
které prodávají v obchodě s koňmi?

s nohama problémy nejsou – s hlavou jsou
Když mám volno, skoro pořád obvazuji. Říkám vám, „z rohu domu“ to naráží na překážku.
A kromě toho, zvláště v krutých mrazech, vyleze ze stánku a JEDEME. lépe v obvazech.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
AHHA NIKOLAEV
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Prý je potřeba bandážovat na drezuru, na parkur, soudě podle situace (podle toho, jaké nohy a jaký parkur) a může se stát spousta věcí, v lepším případě „kůň hrál“, škrábnutí při nejhorším. , na skoky do strečinku a mnoho dalšího, v lesích a polích nikdy nevíte. Obecně obvazuji jak své, tak ostatní. Nejdůležitější je správně převázat a nezapomenout odvázat a vše bude O,K!

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Julie Campbell
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Takže skoro vždy všechny obvazuji. Práce, na polích i v levadě (někdy s botami v levadě – podle toho, jak dlouho zvíře chodí). Upřímně si neumím představit, jak by se někomu mohlo podařit zapomenout si to sundat. Obvazuji běžnými elastickými obinadly, bez vycpávek.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Zajímalo by mě, jak zjistit, kdo je výjimečný a kdo ne?
Mám po každém použití obvazů udělat rentgen s ultrazvukem?

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Dáša Delaunayová
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
odborná speciální zkouška

aby věděl, že je elastický specialista

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0

chebyshev8.01
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Z vysvětlení veterináři: „Ach, wow! Nikdy jsem nezapomněl, ale tady…“
Možná jsou lidé, kteří nikdy na nic nezapomenou. Osobně takové lidi neznám ani na internetu.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Evgenya
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Přesně tak. Dvakrát jsem zapomněl, dodnes se stydím. Je dobře, že náš ženich ve službě a doktor mají velké oči. A morálka tohoto příběhu je taková – neobvazujte zálivy černými obvazy a nepoužívejte brýle. Slepí sklerotici nevidí ani černé obvazy.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
O! Přesný! A to znamená. že když nebandážujete, nikdy se to nenaučíte.
Právě jsem začal obvazovat své – to je vše. Jako já (a to jsem se obvazoval 6-7 let) a ještě nikdy jsem neotekl.
Pravda, už odcházím bez obvazů.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
No, víš..Nikdy nebandážujeme šlachy jen gumičkou..to není možné..vyvíjí to tlak na šlachy..pod fleecem zabalíme i vycpanou bundu..A věta: „Co se může stát za hodinu jízdy ?” zabila mě.. Je to kůň – je živý – jak to může být? A obecně mlčím o tom, že jsem to zapomněl sundat.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Bolotniková Jekatěrina Vladimirovna
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Je to příliš velký tlak, promiňte?
To je to, co je šlacha. Mmm v podstatě řetězec. Můžete to samozřejmě zmáčknout, ale nemůžete to udělat s žádným obvazem.
Možná si pletete s vazy.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:13:15
Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Jsou tedy bandáže lepší než neoprenové boty?
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15
Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Ano, je to lepší. zejména pro starší koně nebo ty s problémovýma nohama
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Dáša Delaunayová
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
je to velmi individuální.
někdo má předepsáno obvazování
pro některé lidi jsou boty lepší než obvazy
Obvazování je pro kohokoli kontraindikováno

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15
Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
No jo..ale stejně ve většině případů je obvaz obvaz
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Dáša Delaunayová
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
bandáž je slovo, které znám spíše během těhotenství
Takže tato bandáž na břicho je i pro netrénované. ) to znamená, že není užitečné jej nosit stále – je předepsáno těm, kteří bez něj nemohou žít kvůli slabosti
No, i nohy, stejně jako břicho, potřebují cvičit pro slabé, ano – potřebují
Ale co zdraví koně se zdravýma nohama? Boty na skákání – abych necukal – ano. No pro ty, co si zase rozřezali boty.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Mimochodem. současné štěky vám nepomáhají zabránit klepání. jsou zepředu otevřené. jen na klepání. kůň jednou zaklepe a probudí se opatrněji

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Country, jsem nervózní. Takže jsou boty lepší než obvazy, nebo horší?

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15
Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Pass..Tyto ano..
komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kentere
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Tyto boty bych přirovnal k obvazům.
Sám tyto (anatomické, neoprenové) používám k tréninku skoků. Na závody obvazuji rounem.
Na lehčí práci nosím běžné ochranné boty, abych se nezachytil. Ano, a je dobré, když si občas zaběhne, aby se zpevnil, bez jakýchkoli podpůrných obvazů.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Děkuji. Budete se ho muset dotknout, ale nemusí se hodit. Neopren používá každý – já ho vozila, sundala, vyklepala písek na koleno, zavěsila na třmen, když kůň spal u ohrady, a pak jsem ho zase nasadila za jízdy.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Kapitalistické prase
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
Z Gurevichovy příručky (díky, Kenter!):

“Obvaz je starý.” název obvazu aplikovaného přes měkkou (bavlněnou) výstelku na oblast metakarpu a metatarzu k ochraně šlach končetin. “

Zůstaňme v botách. Zářezy mi vadí víc než tahy. Žádná bandáž však neposkytne takovou podporu jako neoprenová bota s koženou kapsou. Písek – ano, ale sundání boty trvá tři sekundy a nazutí šest.

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Zhenechka
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
omlouvám se, že uh. možná ne včas
váš kůň má vazy e. potřebujete podporu?
„Zlomily“ se vám běžné obvazy a nyní máte obyčejné lékařské (lidské) obvazy, které se natahují příliš dlouho?
a ptáte se, zda je v zásadě možné obvazovat koňské nohy takovými obvazy?

nebo jsem něco špatně pochopil?

komentář 0 1 komentář 1 komentář 0
Eugene
7. dubna 2009, 01:13:15

Re: Prošívané bundy (jsou opravdu nutné?)
V reakci na:
No, o tom jsem nepochyboval. Ale nevyrůstám úplně odtud, životem. Sama si proto namotávám pouze elastický fleece, ale například stánkový s tlustou prošívanou výplní je pro mě obtížné. Navíc je obtížné obvaz skutečně nezabalit, ale nasadit prošívanou vložku na nohu tak, aby nebyly žádné záhyby a nikde nic netlačilo. Nemůžete ani říct, že nevím, jak to udělat – jen se smrtelně bojím, že jsem udělal něco špatně, nevěřím si. I když když není cesta ven, zajímalo by mě, co dělat. Pamatuji si, že poprvé v životě jsem to musel omotat kolem toho „vraha“, jak tomu bylo štěstí. Trenér stál o berlích o pět kroků dál a řídil postup. Kopal jsem kolem a snažil se lépe umístit vycpanou bundu a on křičel: „Pospěš si, než se zraním. “

Obvazování v noci je velmi snadné. A vezmete vycpanou bundu a srolujete ji do „tuby“ jako obvaz a zabalíte ji stejným způsobem jako obvaz. Obvaz jen omotáte shora dolů a většinou to jde rovně. pak začněte omotávat obvaz od středu vycpané bundy. Byl bych poblíž a ukázal vám.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button